Bon, j'avoue, les FPS "réalistes" c'est pas mon truc (je trip plus sur les ambiances futuristes, fantastiques, etc ...
Mais là
quand ça atteint ce degré de réalisme, je m'incline, et ce jeu sera mien ou ne sera pas !!!
Sinon, une fois n'est pas coutume : PS3 = superior version??
Citation:
Still, as strong as Call of Duty 4 is shaping up to be in the gameplay department, the most immediately impressive aspect is by far its graphics. The PC, PlayStation 3 and Xbox 360 versions all look surprisingly similar, but that's not due to one platform being the lead; Infinity Ward personally assured us that development occurred simultaneously on all three platforms, and that there wasn't a base system. With that said, the console similarities end when it comes to textures, lighting and resolutions, because those three areas make the PlayStation 3 version definitely excel over the Xbox 360 SKU.
quelques détails sur la version PS3 toujours
Citation:
Ok, so, yeah, I'm one of the Infinity Ward programmers. I won't even pretend to be objective about our game, because all of us at IW love it (duh). That said, I see some questions coming up repeatedly in various threads...
1) We don't support keyboard and mouse on PS3, sorry. ( :triste: )
2) No rumble (DS3) support - we found out about it too late to add it to this game. Hopefully next time around, though! ( :triste:² sur une mise à jour j'espère)
2) Yes, the PS3 version does support voice chat (bluetooth and USB mics supported.)
3) There are minor visual differences between the 360 and PS3 versions, due to the platforms being extremely different from an architectural standpoint. This results in us having to make different tradeoffs on both platforms to hit our framerate targets. They're very nearly identical, but you'll be able to pick screenshots in which both versions are "clearly" the better version. They're as close as we could make them without going completely batcrap insane (though whether or not we are already completely batcrap insane is a matter of some debate.)
Tradeoff example: Shadow filtering. We use different techniques on PS3 and 360 to filter shadow edges, which gives them a bit of a different look. I think it's a matter of taste as to which way looks better, but we did it that way because it was the most efficient way to do it on both platforms that yielded a look that was good enough.
et puis si c'est le meme resultat qu'avec PES08 qui devait etre 7 fois superieur a la version 360......
En tout cas celui la j'ai hate de l'avoir et a mon avis vu le live, ayant testé la version 360, je pense que beaucoup de jeux vont etre lésés pour celui la.
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Pleins de consoles et un grand ecran HD
Gamertag : SDG VenTouZz
PSN : Shalashasta
ah oui precision pour les PS3iens.
Sur le fonctionnement du live.
Donc ça marche par grade, qui evoluent en fonction de votre ratio frag/kill + points de victoire/defaite.
Vous debloquez les armes au fur et a mesure, mais contrairement a R6vegas, pour les accessoirs de vos armes (lunettes, lasers,...) vous ne le debloquez que si vous reussissez des defis : tuez un certains nombres de personnes, faire XX headshot,... et ce pour chaque arme.
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et puis si c'est le meme resultat qu'avec PES08 qui devait etre 7 fois superieur a la version 360......
ouai mais PES de toute façon ils se sont chier dessus pour les 3 versions "next gen"
la superior version restant encore cette année sur PS2
Pour CoD4, c'est basé sur des versions existantes, pas sur des rumeurs
et pis je veux pas lancer de gueguerre,
juste signaler quand un jeu n'est pas développé sur une machine spécifique puis porté, bah on obtient du très bon boulot même sur une machine dure à programmer
Sinon, quelqu'un sait s'il y a du coop?? online et/ou offline? à combien maxi???