La conférence a commencé depuis 20 minutes, les informations en direct :
10:41 AM PDT- David Jaffe, the director behind God of War, comes out on stage.
10:43 AM PDT- A trailer clip of God of War II: Divine Retribution is shown, for the PlayStation 2. Kratos rips an eye out of a cyclops, rides a phoenix and rips its wings off, and tears apart a wild boar. Audience applaudsand Jaffe explains a bit more about the game.
10:51 AM PDT- A new PS3 duck demonstration is shown, similar to that of the one from last year's E3 presentation.
10:57 AM PDT- A demo showing a thousand knights getting blasted is shown. Looks very cool, with bodies scattered about.
10:59 AM PDT- A clip featuring a grey sports car in a desert is shown, and looks just as impressive as the previous demo.
11:02 AM PDT- A Getaway demo is shwon, with the camera being moved around in real-time.
11:03 AM PDT- Warhawk is shown. The water effects look fantastic, as does the scattering of gunfire and the clouds.
March 22, 2006 - In his platform keynote address at GDC 2006 this morning, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios President Phil Harrison presented the new PS3 game Heavenly Sword. Developed by Ninja Theory, the PS3 title was one of the most amazing in the E3 2005 presentation reel, with internet talk on the game hot and heavy after its showing. The demo then was not realtime, but this one was.
11:23 AM PDT- A clip showing a futuristic city is shown, with a blimp reading Ratchet and Clank. The camera pans through the city with enemy robots and flying vehicles overhead. It is also revealed that I-8, their first PS3 project, is now called Resistance: Fall of Man, and looks incredible.
Bien après la PSP, place à la PS3 (quel enchaînement logique). Voici donc deux démos qui se succèdent, la première similaire à celle du dernier E3, la seconde montrant un jeu avec des chevaliers dans la lignée de 99 Nights sur Xbox 360. Le résultat est assez impressionnant. On passe dès lors au titre d'Evolution Studios qui est toujours aussi enthousiasmant, et à un Getaway très réaliste, où la caméra semble libre.
Sur le plan matériel, on nous parle du lancement mondial, de la connexion haut débit obligatoire pour profiter du Online (il semblerait qu'une extension pour le Wi-fi soit prévu), ainsi que du disque dur qui sera bel et bien intégré dans la console. Vient ensuite une discussion sur les outils Middleware, Agei Physx, Havok, Unreal Engine 3, et la confirmation du 1080p sur PS3, à la fois pour les systèmes NTSC et PAL.
LA meilleur nouvelle (pour moi) : la confirmation du HDD en standard
par contre, ça je comprend pas trop
Code:
et la confirmation du 1080p sur PS3, à la fois pour les systèmes NTSC et PAL.
je croyais qu'avec la HD, y avait plus de différenciation PAL/NTSC, puisque les résolutions sont les même partout (un 720p en france est le même qu'un 720p au japon)
demande précision de la part de WOPR, si tu me lis