Citation:
Envoyé par Yusenken
euh t'as mis un Logitech en lien à 150€...
Le cadeau de noël c'est le logitech ou le sony ??
|
Au temps pour moi, je me suis mélangé les pinceaux entre tous les casques (j'avais 10 onglets ouverts sur des casques...). Désolé.
J'ai lu le test d'Engadget sur le casque Sony 7.1, et apparemment le 7.1 n'est pas si super que ça, car il s'agit d'une émulation et non d'une vraie retranscription.
Citation:
If you're eying that virtual 7.1 simulation, expected to be mildly disappointed. While the soundstage became all encompassing when it was enabled, it didn't relay clear positioning to us. We found ourselves confused as to where important sounds were coming from, and we particularly had trouble picking up on gunshots and footsteps around us. Oddly enough, Sony states that with PS3 games a surround signal is in fact being down-mixed for a virtual surround sound simulation in stereo. If we weren't aware of this, our ears would have us believe the headset was simply up-converting a stereo signal to fake virtual 7.1 surround. Notably, the virtualization can be engaged for other media aside from games, but surround sound isn't officially supported with Blu-ray movies, et cetera. With what our ears heard, though, it's not like it mattered much as the effect was similar. We never did get the sensation of bullets whizzing by us in games.
|
Apparemment c'est pas si clair que ça, genre pour savoir d'où vient un tir dans un FPS par exemple.
Mais niveau prix y'a pas photo donc bon... Je pense le prendre quand même
Désolé d'être chiant comme ça, mais j'essaie de mener un vrai comparatif de casques pour trouver le meilleur.
D'ailleurs, les casques Tritton ont l'air pas mal, ils sont un poil cher mais en commandant en $ on gagne pas mal !
TRITTON Technologies Inc.
ou en moins cher
TRITTON Technologies Inc.