copier/coller du forum neoflash :
http://www.neoflash.com/forum/index....pic,832.0.html
Dr.neo
Administrator
Sr. Member
*****
Offline Offline
Posts: 421
View Profile Email
Re: NEO-Max final SPEC
« Reply #11 on: October 14, 2005, 12:29:19 PM »
* Do the GBA flash cart still needed or we can load all we want from the SD/MMC slot ? (GBA / NDS rom or else)
--- GBA flash cart still need for boot
* Concerning the Save Features & the PassMe it's still needed to have the same original NDS cartridge save type as the game we want to play (example : original DS game with 64k save type for the same game on SD/MMC ?) or will it be emulated like it's written in the features? so the only thing usefull with the original cartridge is the key check ?
--- mk2/3 can auto detect all different save mode,and u can use any nds cart to boot but not need the same save size,all game save data will keep in the mk2/3,don't save to nds cart anymore.
* in case we need the GBA flash cart what's the purpose of putting an SD/MMC slot ?
--- SD/MMC can store many files,and can backup/restore the SMS file also.
j'en conclus donc au vu des specs du neomax (vendu avec une carte flash 512 + 128 zip ou toujours selon le Dr neo on peut stocker 1G de données) que la carte gba servira non seulement au boot mais qu'il vaudra mieux mettre les backups dessus pour une utilisation optimale (les backupent doivent plus ramer à se lancer d'une sd ou autre mmc, cf sans passer par un tampon), reste à voir si les 128/64m annoncés sur le mk3 peuvent servir de tampon dans ces càs-là...
Toujours est-il que l'idée d'avoir un passkey qui dépasse horriblement de la console ne me réjouit pas, c'est ce qui me feras renoncer à l'achat.
Bonne journée à tous