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Vieux 11/06/2017, 17h18   #301 (permalink)
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Envoyé par El_Patas Voir le message
[...]
Thank you for testing and reporting.
The reason why the US version freezes/crashes is not known yet. Someone at PSX-Place.com told me that the US version also has more issues with stuttering/slowdowns than the PAL version. The PAL version runs "better"...


The other changes in this prototype aren't useful to the end-user :

- Support for PS1 scratch pad memory codes in the cheat engine. It's for cheaters and hackers...

- Support for playing physical PS1 CDROMs. That lets testers/hacker do quick tests without having to dump and convert their games. But it is not suitable for gaming, since the original CDDA audio support from $ONY's IOPCD driver does a lot of shit when playing a real PS1 CD (outputs some awful noises instead of the actual CDDA music/sound).

- Changes to the MODULE_#.IRX loader. Which might help the developers to use their IOP code and deal with cross-module dependencies. For example, to add functionalities relying on new hardware. The devs would want to attach EE routines too (yes, TROJANs), to prepare semaphores, start servers, query devices, eventually import the controller input to the EE, etc... Boring stuff.

- Value 0x04 to offset 42F of the POPSTARTER ELF/KELF. It disables all the POPStarter integrated game fixes, and enables the game specific tweaks. The currently embedded "tweaks" in this prototype are the camera distance mods for the Dave Mirra Freestyle BMX games, and a texture distortion mod for Ridge Racer Revolution and Rage Racer.


Citation:
Envoyé par nonosto Voir le message
Hello world

Tout d'abord un grand merci à Krhacken et shoallias pour leur dévouement a ce projet.
As ton trouvé un moye de lancer les jeux en 480P. J'ai tous essayé avec GSM et j'ai tjr blackscreen.

Merci
Salut.
D'après ce que j'avais posté sur ASSEMblergames,
Spoiler

POPS ne supporte pas le 480P. Il lui manque la fonction nécessaire pour adapter la résolution du jeu PS1 à la sortie 480P. Forcer le GS à vomir du 480P avec GSM donnera donc un écran noir comme tu l'as remarqué.

Le seul moyen, pour tenter d'avoir un affichage en 480P, est d'ajouter $480p dans CHEATS.TXT.
Avec $480p dans CHEATS.TXT, ma routine d'adaptation de la résolution sera injectée dans POPS. Le rendu dépendra des résolutions originales du jeu PS1. Ça peut donner du full screen nickel, des bandes noires sur les côtés, ou pas d'image du tout. Autrement dit, nice try, mais c'est merdique.

Et comme indiqué dans mon post chez ASSEMblergames, toute autre résolution que NTSC-I, PAL-I ou mon 480P donnera lieu à une erreur "Not support displaymode" et à un plantage.
krHACKen est déconnecté   Réponse avec citation
Cet utilisateur dit Merci à krHACKen pour ce poste utile:
Allan58 (11/06/2017)