Almost all (if not all) the games have breakpoints. The breakpoints allow the game devs to debug the unexpected errors encountered in a game with an exception handler.
Since we're using an emulator and not the real hardware, odd bugs may happen (due to the emulation inaccuracy) and cause the game to reach a breakpoint by its own.
To solve a breakpoint exception, I track down the cause and fix it. When I can't, the only workaround is to bypass the break instruction so the emulation continues.
I use Kermit to monitor the SPM and the EERAM, and I debug stuff with ps2dis, custom crafted TROJANs and simple tools that I code on my needs.
@ShaoliAss
J'ai perdu un temps fou à essayer de rendre POPS compatible avec le remote debugger de ps2rd. Ne pouvant faire l'inverse (rendre le remote debugger de ps2rd compatible avec POPS), parce que je n'arrive pas à compiler ce foutu truc.
Pas moyen. Le debugger ne s'accroche pas. Pas de connexion. Pourtant j'ai même codé un lanceur simpliste du style de POPS-00001 en USB pour laisser le dev9 libre.
Ce n'est pas que je suis mécontent des outils que j'ai actuellement, mais j'aurais bien aimé avoir un truc avec une fonctionnalité de comparaison de dumps similaire à ps2cc.
Aujourd'hui j'arrête avec ces conneries et je me remet sur POPStarter
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