Metagames


Précédent   Metagames > Univers Playstation > Playstation Portable > Les Tutoriels PSP
Accueil S'inscrire Blogs FAQ Communauté Calendrier Téléchargements Messages du jour Recherche

Réponse
 
Outils de la discussion Modes d'affichage
Vieux 22/12/2006, 04h22   #1 (permalink)
Profil
Membre
Ancienneté  69%
Ancienneté 69%
 
Avatar de V!RUS-T
 
Date d'inscription: octobre 2006
Localisation: Sony PlayStation Pseudo PSN: PoreX
Genre : Homme
Pays :
Messages: 445
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 0
Remercié 1 fois dans 1 post
Envoyer un message via MSN à V!RUS-T Envoyer un message via Yahoo à V!RUS-T Envoyer un message via Skype™ à V!RUS-T
Par défaut [TUTO] Utilisation Du Custom Firmware 3.03 Open Edition



Introduction:

Ceci n'est pas une "simple" mise-à-jour. Pour accéder aux plaisirs du nouveau firmware, il faudra refaire tout depuis le début (pas revenir en 1.50)

Rappelez-vous tout de même que toutes ces manipulations restent risquées, elles peuvent rendre votre PSP inutilisable, et cela, même si vous suivez à la lettre les indications de ce tutoriel. Nul ne saurait être tenu pour responsable des dégâts pouvant être occasionnés.

L'installation est presque comme l'installation du 3.02 OE

Pour installer le 3.03 OE-C, il faut être en 1.50/2.71SE/3.02OE/3.03OE


Ajouté depuis le 3.03 OE-B:

- La limite du bitrate des vidéos AVC a été patchée. Le firmware llimitait le bitrate des vidéos AVC à 768 Kbps. Le firmware OE force la limité à 16384 Kbps (note : cela ne signifie pas que la PSP peut affiché de tels bitrates, cela signifie qu'il n'y aura pas d'érreurs. Dark Alex ne sais pas quelle est la limite réélle pour avoir du Fullspeed sur la PSP.)
- La vitesse de démarrage du firmware a été diminuée d'environ 3 secondes (sans plugins).
- La vitesse du CPU sur le XMB peut maintenant être changé.
- Le Wifi fonctionne désormais en 333 Mhz.


Ajouté dans PopStation:

- L'écriture est légerement différente. Cela empeche la MS de travailler de trop lorsque l'on utilise le plugin pour utiliser le pops 3.02.
- popstation autorise l'utilisation d'un DATA.PSP non crypté. Si data.psp est dans le même répertoire que popstation, popstation utilisera le DATA.PSP de cet EBOOT. Sinon, il utilisera celui de BASE.PBP.
Un DATA.PSP imitant l'original de sony est inclu.
- Les EBOOT.PBP générés avec un data.psp non crypté ne nécessitent plus le fichier KEYS.BIN.


Etapes a suivre:

- Dézippez les fichiers d'installation à la racine de votre Memory Stick,
- Si vous êtes en 2.71SE ou 3.02OE ou 3.03OE et que votre Kernel n'est pas 1.50, déplacez les dossiers d'installation de PSP/GAME vers PSP/GAME150.
- Placez les EBOOTs de mise à jour 3.03 et 1.5 renommés 303.PBP et 150.PBP dans le dossier PSP/GAME/oeupdmaker ou PSP/GAME150
- Lancez l'Update Maker, patientez pendant la création des données.
- Une fois le fichier DATA.DXAR créé, placez le dans PSP/GAME/303oeflasher ou PSP/GAME150/303oeflasher
- Lancez le 3.03 OE-C Firmware Install.
- Patientez pendant le flash,
- Redémarrez votre PSP une fois la procédure terminée
- Vous voila dans le monde des 3.03 OE Révision C!


Schémas:

RACINE_MS
_________|
_________|---PSP
______________|
______________|---GAME
____________________|
____________________|---303oeflasher
____________________|______|
____________________|______|---EBOOT.PBP
____________________|______|
____________________|______|---DATA.DXAR
____________________|
____________________|---303oeflasher%
___________________________|
___________________________|---EBOOT.PBP


Comment utiliser:

C'est exactement comme les versions 3.02OE mais cette fois ci avec 3.03 a la place de 3.02 , donc les homebrews pour les 1.50 sont a mettre dans GAME150 ou bien le dossier GAME si le GFH est paramétré en 1.50 Kernel, et pour les homebrews 3.02 vous avez a les mettre dans un dossier nommé GAME302 ou bien le dossier GAME si le GFH est paramétré en 3.02 Kernel.

Le format DAX est encore pas supporté


Menu 'Recovery':

*Toggle USB:
Active/Désactive l'USB
*Configuration:
Contient plein de choses:
-Skip SCE logo: Pour passer le video de démarrage de la PSP
-Hide corrupt icons: Cacher les icones corrompus
-Game folder homebrew: Choisir avec quel kernel le dossier GAME sera exécuté
-Autorun program at /PSP/GAME/BOOT/EBOOT.PBP: Pour lancer un homebrew au démarrage de la PSP
-Fake region: Pour adjuster le kernel de la PSP entre Japan, USA, Europe ou Korea
-Free UMD Region: Adjuste la région de l'UMD en 'Region-free'
*Lancer plugins from the MS: pour exécuter des plugins a partir de la MS
*Advanced: Cette option ne doit pas etre touchée par la plupart des utilisateurs
-Advanced configuration (sous Advanced).
-Plain modules in UMD/ISO: Il est désactivé par défaut
-Execute boot.bin in UMD/ISO: Si activé, il va démarrer le fichier BOOT.BIN sous EBOOT.BIN.
- Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP: Cela permet de débricker des PSP's semi brickées ou de revenir en 1.50
- Registry hacks: Cette option vous permet d'activer plusieurs choses sur le firmware
-Button assign: Swapper les boutons X et O pour valider
-Activate WMA: Activation du WMA sans avoir besoin d'un WLAN
-Activate Flash Player: Activation de la lecture du Flash sans avoir besoin d'un WLAN


Comment faire pou émuler les jeux PSX:

-Tout d'abord il faut avoir les jeux PSX a la main, il est préférable qu'ils seront NTSC et non PAL parceque ce dernier la qualité graphique des jeux est trés mauvaise
-Téléchargez le jeu 'Hot Shots 2' [USA] et 'keys.bin' du Playstation Store et renommez le fichier EBOOT.PBP en BASE.PBP, vous pouvez même télécharger un autre jeu a la place de 'Hot Shots 2' [USA] mais celui-la est le plus conseillé.
-Faites un ISO de votre jeu PSX, prenez par exemple 'Ultra ISO' (Disponible en bas de la page)
-Déplacez votre jeu ISO vers le dossier 'popstation' qui se trouve dans '3.03_OE-A'
-Exécutez 'popstation.psx' et ecrivez le nom de votre ISO par exemple: > popstation castlevania.iso
-Le programme va générer le fichier EBOOT.PBP, ca prend du temps cela dépend de la taille de votre ISO
-Par défaut, les ICON0.PNG et PIC1.PNG et PIC0.PNG vont etre prises du fichier BASE.PBP, si vous voulez utilisez les tiens, mettez vos ICON0.PNG et PIC1.PNG et PIC0.PNG dans le dossier 'popstation' est le programme va prendre ceux-la.

NOTES:
/!\ N'UTILISEZ PAS DE LOGICIELS COMME PBP UNPACKER POUR PERSONNALISER VOS ICONES, ILS VONT PLUS MARCHER APRéS
/!\ DEPLACEZ VOTRE JEU EBOOT.PBP AVEC LE FICHIER KEYS.BIN DANS LA REPERTOIRE PSP/GAME ET LANCEZ LES A PARTIR DU MENU XMB DE VOTRE PSP 3.02OE-B: Jeu -> Memory Stick -> Votre jeu



Utilisation de DockMaker:

DockMaker est un utilitaire pour générer un fichier DOCUMENT.DAT (Manuel) pour un jeu PSX
-> Vous pouvez cacher dans votre DOCUMENT.SAT plein de png's, un FAQ d'un jeu, la photo de votre meuf nue , et tous ce que vous voulez ...

DockMaker est une ligne de commande, vous avez a passer 2 paramétres
1- Dans le code du jeu, qui doit commencer par SCUS, SLUS, SLES, SCES, SCED, SLPS, SLPM, SCPS, SLED, SLPS, SIPS or ESPM, et doit etre suivie par une serie de 5 chiffres
2- Le chemin d'annuaire

La repertoire doit avoir des fichiers PNG sous noms de 0000.PNG, 0001.PNG, 0002.PNG etc ...
La limites des photos dans un fichier est 9999

> DocMaker SLPM11111 mydirectorywithphotos

Le fichier DOCUMENT.DAT décrypté peut etre utilisé sous 3.03 OE-A, mais ce n'est pas supporté sous le 3.02 OE-B

> Les jeux telechargés depuis le PS3 Store ne supporte pas le DOCUMENT.DAT généré avec cet utilitaire.

Cependant que les jeux PSX générés par 'popstation' ou un utilitaire correspondant, Cryptés depuis le PS3 Store et les fichiers décryptés par cet utilitaire.

Licence:
Code:
GNU GENERAL PUBLIC LICENSE
Version 2, June 1991 

Copyright (C) 1989, 1991 Free Software Foundation, Inc.  
59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA  02111-1307, USA

Everyone is permitted to copy and distribute verbatim copies
of this license document, but changing it is not allowed.

Preamble
The licenses for most software are designed to take away your freedom to share and change it. By contrast, the GNU General Public License is intended to guarantee your freedom to share and change free software--to make sure the software is free for all its users. This General Public License applies to most of the Free Software Foundation's software and to any other program whose authors commit to using it. (Some other Free Software Foundation software is covered by the GNU Library General Public License instead.) You can apply it to your programs, too. 

When we speak of free software, we are referring to freedom, not price. Our General Public Licenses are designed to make sure that you have the freedom to distribute copies of free software (and charge for this service if you wish), that you receive source code or can get it if you want it, that you can change the software or use pieces of it in new free programs; and that you know you can do these things. 

To protect your rights, we need to make restrictions that forbid anyone to deny you these rights or to ask you to surrender the rights. These restrictions translate to certain responsibilities for you if you distribute copies of the software, or if you modify it. 

For example, if you distribute copies of such a program, whether gratis or for a fee, you must give the recipients all the rights that you have. You must make sure that they, too, receive or can get the source code. And you must show them these terms so they know their rights. 

We protect your rights with two steps: (1) copyright the software, and (2) offer you this license which gives you legal permission to copy, distribute and/or modify the software. 

Also, for each author's protection and ours, we want to make certain that everyone understands that there is no warranty for this free software. If the software is modified by someone else and passed on, we want its recipients to know that what they have is not the original, so that any problems introduced by others will not reflect on the original authors' reputations. 

Finally, any free program is threatened constantly by software patents. We wish to avoid the danger that redistributors of a free program will individually obtain patent licenses, in effect making the program proprietary. To prevent this, we have made it clear that any patent must be licensed for everyone's free use or not licensed at all. 

The precise terms and conditions for copying, distribution and modification follow. 

TERMS AND CONDITIONS FOR COPYING, DISTRIBUTION AND MODIFICATION
0. This License applies to any program or other work which contains a notice placed by the copyright holder saying it may be distributed under the terms of this General Public License. The "Program", below, refers to any such program or work, and a "work based on the Program" means either the Program or any derivative work under copyright law: that is to say, a work containing the Program or a portion of it, either verbatim or with modifications and/or translated into another language. (Hereinafter, translation is included without limitation in the term "modification".) Each licensee is addressed as "you". 

Activities other than copying, distribution and modification are not covered by this License; they are outside its scope. The act of running the Program is not restricted, and the output from the Program is covered only if its contents constitute a work based on the Program (independent of having been made by running the Program). Whether that is true depends on what the Program does. 

1. You may copy and distribute verbatim copies of the Program's source code as you receive it, in any medium, provided that you conspicuously and appropriately publish on each copy an appropriate copyright notice and disclaimer of warranty; keep intact all the notices that refer to this License and to the absence of any warranty; and give any other recipients of the Program a copy of this License along with the Program. 

You may charge a fee for the physical act of transferring a copy, and you may at your option offer warranty protection in exchange for a fee. 

2. You may modify your copy or copies of the Program or any portion of it, thus forming a work based on the Program, and copy and distribute such modifications or work under the terms of Section 1 above, provided that you also meet all of these conditions: 


a) You must cause the modified files to carry prominent notices stating that you changed the files and the date of any change. 

b) You must cause any work that you distribute or publish, that in whole or in part contains or is derived from the Program or any part thereof, to be licensed as a whole at no charge to all third parties under the terms of this License. 

c) If the modified program normally reads commands interactively when run, you must cause it, when started running for such interactive use in the most ordinary way, to print or display an announcement including an appropriate copyright notice and a notice that there is no warranty (or else, saying that you provide a warranty) and that users may redistribute the program under these conditions, and telling the user how to view a copy of this License. (Exception: if the Program itself is interactive but does not normally print such an announcement, your work based on the Program is not required to print an announcement.) 
These requirements apply to the modified work as a whole. If identifiable sections of that work are not derived from the Program, and can be reasonably considered independent and separate works in themselves, then this License, and its terms, do not apply to those sections when you distribute them as separate works. But when you distribute the same sections as part of a whole which is a work based on the Program, the distribution of the whole must be on the terms of this License, whose permissions for other licensees extend to the entire whole, and thus to each and every part regardless of who wrote it. 
Thus, it is not the intent of this section to claim rights or contest your rights to work written entirely by you; rather, the intent is to exercise the right to control the distribution of derivative or collective works based on the Program. 

In addition, mere aggregation of another work not based on the Program with the Program (or with a work based on the Program) on a volume of a storage or distribution medium does not bring the other work under the scope of this License. 

3. You may copy and distribute the Program (or a work based on it, under Section 2) in object code or executable form under the terms of Sections 1 and 2 above provided that you also do one of the following: 

a) Accompany it with the complete corresponding machine-readable source code, which must be distributed under the terms of Sections 1 and 2 above on a medium customarily used for software interchange; or, 

b) Accompany it with a written offer, valid for at least three years, to give any third party, for a charge no more than your cost of physically performing source distribution, a complete machine-readable copy of the corresponding source code, to be distributed under the terms of Sections 1 and 2 above on a medium customarily used for software interchange; or, 

c) Accompany it with the information you received as to the offer to distribute corresponding source code. (This alternative is allowed only for noncommercial distribution and only if you received the program in object code or executable form with such an offer, in accord with Subsection b above.) 
The source code for a work means the preferred form of the work for making modifications to it. For an executable work, complete source code means all the source code for all modules it contains, plus any associated interface definition files, plus the scripts used to control compilation and installation of the executable. However, as a special exception, the source code distributed need not include anything that is normally distributed (in either source or binary form) with the major components (compiler, kernel, and so on) of the operating system on which the executable runs, unless that component itself accompanies the executable. 
If distribution of executable or object code is made by offering access to copy from a designated place, then offering equivalent access to copy the source code from the same place counts as distribution of the source code, even though third parties are not compelled to copy the source along with the object code. 

4. You may not copy, modify, sublicense, or distribute the Program except as expressly provided under this License. Any attempt otherwise to copy, modify, sublicense or distribute the Program is void, and will automatically terminate your rights under this License. However, parties who have received copies, or rights, from you under this License will not have their licenses terminated so long as such parties remain in full compliance. 

5. You are not required to accept this License, since you have not signed it. However, nothing else grants you permission to modify or distribute the Program or its derivative works. These actions are prohibited by law if you do not accept this License. Therefore, by modifying or distributing the Program (or any work based on the Program), you indicate your acceptance of this License to do so, and all its terms and conditions for copying, distributing or modifying the Program or works based on it. 

6. Each time you redistribute the Program (or any work based on the Program), the recipient automatically receives a license from the original licensor to copy, distribute or modify the Program subject to these terms and conditions. You may not impose any further restrictions on the recipients' exercise of the rights granted herein. You are not responsible for enforcing compliance by third parties to this License. 

7. If, as a consequence of a court judgment or allegation of patent infringement or for any other reason (not limited to patent issues), conditions are imposed on you (whether by court order, agreement or otherwise) that contradict the conditions of this License, they do not excuse you from the conditions of this License. If you cannot distribute so as to satisfy simultaneously your obligations under this License and any other pertinent obligations, then as a consequence you may not distribute the Program at all. For example, if a patent license would not permit royalty-free redistribution of the Program by all those who receive copies directly or indirectly through you, then the only way you could satisfy both it and this License would be to refrain entirely from distribution of the Program. 

If any portion of this section is held invalid or unenforceable under any particular circumstance, the balance of the section is intended to apply and the section as a whole is intended to apply in other circumstances. 

It is not the purpose of this section to induce you to infringe any patents or other property right claims or to contest validity of any such claims; this section has the sole purpose of protecting the integrity of the free software distribution system, which is implemented by public license practices. Many people have made generous contributions to the wide range of software distributed through that system in reliance on consistent application of that system; it is up to the author/donor to decide if he or she is willing to distribute software through any other system and a licensee cannot impose that choice. 

This section is intended to make thoroughly clear what is believed to be a consequence of the rest of this License. 

8. If the distribution and/or use of the Program is restricted in certain countries either by patents or by copyrighted interfaces, the original copyright holder who places the Program under this License may add an explicit geographical distribution limitation excluding those countries, so that distribution is permitted only in or among countries not thus excluded. In such case, this License incorporates the limitation as if written in the body of this License. 

9. The Free Software Foundation may publish revised and/or new versions of the General Public License from time to time. Such new versions will be similar in spirit to the present version, but may differ in detail to address new problems or concerns. 

Each version is given a distinguishing version number. If the Program specifies a version number of this License which applies to it and "any later version", you have the option of following the terms and conditions either of that version or of any later version published by the Free Software Foundation. If the Program does not specify a version number of this License, you may choose any version ever published by the Free Software Foundation. 

10. If you wish to incorporate parts of the Program into other free programs whose distribution conditions are different, write to the author to ask for permission. For software which is copyrighted by the Free Software Foundation, write to the Free Software Foundation; we sometimes make exceptions for this. Our decision will be guided by the two goals of preserving the free status of all derivatives of our free software and of promoting the sharing and reuse of software generally. 

NO WARRANTY

11. BECAUSE THE PROGRAM IS LICENSED FREE OF CHARGE, THERE IS NO WARRANTY FOR THE PROGRAM, TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW. EXCEPT WHEN OTHERWISE STATED IN WRITING THE COPYRIGHT HOLDERS AND/OR OTHER PARTIES PROVIDE THE PROGRAM "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESSED OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE ENTIRE RISK AS TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE PROGRAM IS WITH YOU. SHOULD THE PROGRAM PROVE DEFECTIVE, YOU ASSUME THE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR OR CORRECTION. 

12. IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE LAW OR AGREED TO IN WRITING WILL ANY COPYRIGHT HOLDER, OR ANY OTHER PARTY WHO MAY MODIFY AND/OR REDISTRIBUTE THE PROGRAM AS PERMITTED ABOVE, BE LIABLE TO YOU FOR DAMAGES, INCLUDING ANY GENERAL, SPECIAL, INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES ARISING OUT OF THE USE OR INABILITY TO USE THE PROGRAM (INCLUDING BUT NOT LIMITED TO LOSS OF DATA OR DATA BEING RENDERED INACCURATE OR LOSSES SUSTAINED BY YOU OR THIRD PARTIES OR A FAILURE OF THE PROGRAM TO OPERATE WITH ANY OTHER PROGRAMS), EVEN IF SUCH HOLDER OR OTHER PARTY HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. 


END OF TERMS AND CONDITIONS

Fix des jeux PAL:

Y'en a deux methodes

Méthode 1:

Avec un éditeur HEX, remplacez ce ligne "1300912410009124" par la ligne "0000912400009124"
-> Il faut que le fichier soit un ISO
-> Pour ne pas perdre du temps a chercher cette ligne, appuiez sur (Ctrl + F) et copiez la ligne et quand il la trouve remplacez la par la deuxiéme

Méthode 2:
Téléchargez l'utilitaire disponible en bas de la page et convertisser votre ISO ou PBP
C'est tout simple !!!


Etapes pour faire un fichier ISO:

Inserez votre CD de jeu


Ouvrez 'Ultra ISO'


Appuiez sur l'icone 'Créer une image'


Faites comme indiqué


Patientez un peu


C'est fini



Bonus:

SE/OE RECOVERY installer: Un petit legiciel pour le PC (comme les installeurs auto) pour installer le RECOVERY sur une PSP semi-brickée.
Il contient tout les fichiers néssésaires pour débricker une PSP et revenir en 1.50
Ce logiciel est disponible en bas de la page


Téléchargements:

Custom Firmware 3.03 OE-C

MD5 Checksum Verifier

Pack 3.03 OE-C RTU (avec le DATA.DXAR vérifié et fonctionnel)

Installeur-Auto (3.03 OE-C) By V!RUS-T

RECOVERY Installer By V!RUS-T

Ultra ISO (Pour faire vos backups)

Fichier BASE.PBP et KEYS.BIN (A la place de Hot Shots 2)

PopStation GUI (Avec support de compression)

Convertisseur PAL -> NTSC

RQ: Tous les packs RTU/installeurs disponibles nessécitent le kernel du dossier GAME en 1.50

Comment télécharger de RapidShare.Com

Dernière modification par V!RUS-T ; 09/06/2007 à 15h13. Motif: Custom Firmware 3.03 OE-C
V!RUS-T est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 07h35   #2 (permalink)
Profil
Membre
Ancienneté  68%
Ancienneté 68%
 
Avatar de ced62
 
Date d'inscription: décembre 2006
Messages: 12
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 0
Remercié 0 fois dans 0 Posts
Par défaut

Merci Virus T pour le tutto, ça va trop vite lol Je suis encore en 2.71 seb'' lol, je pense que je vais l'installer direct sans passer par le 2.71 C .

Je viens de remercier guillouz et maintenant c'est toi

MErci
__________________
PSP NOIR
FW 3.02 B SD 2GO
EMU SNES ET NEOGEO
ced62 est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 07h55   #3 (permalink)
Profil
The Pain
Ancienneté  71%
Ancienneté 71%
 
Avatar de phantom-lord
 
Date d'inscription: mai 2006
Localisation: In my brain, aware of anywhere ...
Âge: 33
Genre : Homme
Pays :
Messages: 4 665
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 5
Remercié 6 fois dans 5 Posts
Envoyer un message via MSN à phantom-lord
Par défaut

Hé Virus-T chaque DATA.DXAR est unique pour chaque PSP enfin je pense que c'est comme l'histoire du DevHook...

Et donc je pense que si quelqu'un utilise ton DATA.DXAR soit il briquera soit il aura un message d'erreur.

Enfin vaut mieux attendre confirmation.
__________________
PSP Silver Slim and Light 5.50 GEN D3 + MS 4Go X2 + Pandora's Kit Desperter Del Cementatio V.8.

XBOX 360 Elite Jasper Lite-On v.93450 + DD 120Go + Manette Wireless Black X3 + CoD MW2




phantom-lord est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 08h30   #4 (permalink)
Profil
Membre
Ancienneté  68%
Ancienneté 68%
 
Avatar de NeCrOz
 
Date d'inscription: décembre 2006
Âge: 36
Pays :
Messages: 20
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 0
Remercié 0 fois dans 0 Posts
Par défaut

Salut a tous,

phantom-lord je pense comme toi donc quitte a attendre quelques minutes, je préfère creer moi-meme mon DATA.DXAR. "patience est mère de sureté"

Par contre, est-ce que je pourrais avoir plus d'infos sur le hack de l'émulateur PsOne dans cette version 3.02OE-A?
__________________
NeCrOz est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 10h53   #5 (permalink)
Profil
Membre
Ancienneté  68%
Ancienneté 68%
 
Date d'inscription: décembre 2006
Pays :
Messages: 9
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 0
Remercié 0 fois dans 0 Posts
Par défaut

je viens de le faire aucun probleme tous fonctionne merci pour se tutos bien expliquer meme les newbie si retrouve ya qua savoir lire lol
bennyb est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 11h50   #6 (permalink)
Profil
oMc
Modérateur
Ancienneté  82%
Ancienneté 82%
 
Avatar de oMc
 
Date d'inscription: mai 2006
Âge: 39
Pays :
Messages: 10 751
Téléchargements: 3
Uploads: 2
Merci: 879
Remercié 1 582 fois dans 1 027 Posts
Par défaut

Deux tutos pour une seule et même installation, c'était deja pas assez ?

Navrant...

Enfin bon l'intention est bonne au moins.
__________________
Bit my shiny metal ass.
oMc est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 12h14   #7 (permalink)
Profil
Membre
Ancienneté  88%
Ancienneté 88%
 
Avatar de cobrat11
 
Date d'inscription: mai 2006
Messages: 1 584
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 3
Remercié 9 fois dans 5 Posts
Par défaut

merçi virus t bien expliquer
mais pour le data.dxar en dois le faire nous meme je pense

excelent tutto il ya tt le bazard BRAVO
__________________
videoIçI


Dernière modification par cobrat11 ; 26/12/2006 à 20h05.
cobrat11 est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 12h45   #8 (permalink)
Profil
The Pain
Ancienneté  71%
Ancienneté 71%
 
Avatar de phantom-lord
 
Date d'inscription: mai 2006
Localisation: In my brain, aware of anywhere ...
Âge: 33
Genre : Homme
Pays :
Messages: 4 665
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 5
Remercié 6 fois dans 5 Posts
Envoyer un message via MSN à phantom-lord
Par défaut

Certain on dit dans le tuto de guilouz qu'ils avaient pris celui de Virus-T et que çà marché m'enfin moi j'ai créer le mien, t'en a pour 5mn et au moins t'es sur que çà marche.
__________________
PSP Silver Slim and Light 5.50 GEN D3 + MS 4Go X2 + Pandora's Kit Desperter Del Cementatio V.8.

XBOX 360 Elite Jasper Lite-On v.93450 + DD 120Go + Manette Wireless Black X3 + CoD MW2




phantom-lord est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 13h02   #9 (permalink)
Profil
Membre
Ancienneté  69%
Ancienneté 69%
 
Avatar de V!RUS-T
 
Date d'inscription: octobre 2006
Localisation: Sony PlayStation Pseudo PSN: PoreX
Genre : Homme
Pays :
Messages: 445
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 0
Remercié 1 fois dans 1 post
Envoyer un message via MSN à V!RUS-T Envoyer un message via Yahoo à V!RUS-T Envoyer un message via Skype™ à V!RUS-T
Par défaut

non le DXAR c'est le meme avec toutes les psp's c'est comme l'installation du se-c
la preuve qu'il y'a quelquns qui ont confirmé
V!RUS-T est déconnecté   Réponse avec citation
Vieux 22/12/2006, 13h04   #10 (permalink)
Profil
The Pain
Ancienneté  71%
Ancienneté 71%
 
Avatar de phantom-lord
 
Date d'inscription: mai 2006
Localisation: In my brain, aware of anywhere ...
Âge: 33
Genre : Homme
Pays :
Messages: 4 665
Téléchargements: 0
Uploads: 0
Merci: 5
Remercié 6 fois dans 5 Posts
Envoyer un message via MSN à phantom-lord
Par défaut

Citation:
non le DXAR c'est le meme avec toutes les psp's c'est comme l'installation du se-c
la preuve qu'il y'a quelquns qui ont confirmé
Oki bé j'attends un peu plus de confirmation
__________________
PSP Silver Slim and Light 5.50 GEN D3 + MS 4Go X2 + Pandora's Kit Desperter Del Cementatio V.8.

XBOX 360 Elite Jasper Lite-On v.93450 + DD 120Go + Manette Wireless Black X3 + CoD MW2




phantom-lord est déconnecté   Réponse avec citation
Réponse
Précédent   Metagames > Univers Playstation > Playstation Portable > Les Tutoriels PSP


Règles de messages
Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
Vous ne pouvez pas modifier vos messages

Les balises BB sont activées : oui
Les smileys sont activés : oui
La balise [IMG] est activée : oui
Le code HTML peut être employé : non
Trackbacks are non
Pingbacks are non
Refbacks are non


Discussions similaires
Discussion Auteur Forum Réponses Dernier message
[TUTO] Custom Firmware 3.52-M33-4 guilouz Les Tutoriels PSP 203 21/12/2009 20h08
[TUTO] Custom Firmware 3.40OE-A (Open Edition Révision A) guilouz Les Tutoriels PSP 679 30/10/2008 09h51
Custom Firmware Project4 - P.O.C. Open Beta1 MickeyBlue Playstation Portable 9 27/12/2007 13h54
[TUTO] Utilisation et Aide Custom Firmware 2.71 SE-C guilouz Les Tutoriels PSP 498 22/12/2006 01h01
[TUTO] Les plugins du Custom Firmware Eaigle Playstation Portable 124 25/07/2006 20h34


Fuseau horaire GMT +1. Il est actuellement 20h16.


© 2003-2018 MetaGames. Tous droits réservés.